dinsdag 25 februari 2014

Ha, big spender!

De mensen de mij persoonlijk kennen weten dat ik op zich een krent ben.
Alles zo goedkoop mogelijk en anders helemaal niet.

Dus ja, als ik boodschappen ga doen doe ik dit of zo laat mogelijk of zo vroeg mogelijk om de afgeprijsde producten uit de schappen te plukken en deze meteen in de vriezer te mikken.
Ga ik winkelen en komt een shirtje boven de 25 euro uit ga ik echt de voor en nadelen bekijken van het shirtje.
Past het ergens bij, zit het wel echt lekker etc.



Alleen zodra mijn loon gestort word lijk ik wel een koopzieke geest.
Ik sla meteen alles in wat ik extra nodig meen te hebben, zoals diepvriesbakjes, kweeksetjes voor moestuin, sportshirtje, sokken en noem maar op.


Het eerste wat hier dan ook word opgemerkt: Is het weer zo ver?
Zo ook dus weer dit weekend.

Mijn redenatie gaat als volgt: als ik in het begin meteen alle extra dingen aanschaf die ik nodig heb, zie ik na die aankopen hoeveel geld ik nog over heb om boodschappen te doen de rest van de maand.
De ene keer is het wat meer dan de andere maar dat zie ik dan weer als een uitdaging.
Ik koop in ieder geval zo min mogelijk A-merken.
Goedkopere merken kunnen net zo lekker zijn.
En als je een goede kok bent kun je er toch wel een draai aan geven.


Ook kijk ik regelmatig op marktplaats naar gratis af te halen advertenties.
Eigenlijk zit er nooit iets bij wat ik kan gebruiken maar je weet maar nooit.
Echter ga ik niet naar een kringloopwinkel.
Als ik een kringloopwinkel in kom krijg ik spontaan jeuk, stop ik mijn handen automatisch ver in mijn mouwen om ze vervolgens ook nog eens in mijn jaszak te duwen.
Ik heb namelijk met regelmaat spullen gezien waar toch iets van vlekken in zaten of tafels waar de kringen nog op stonden.
Ik wil dan echt niet weten wat er met die spullen is gebeurd en in het geval van kleding wat voor iemand erin heeft gezeten.


Laatst ben ik met mijn moeder een kringloopwinkel ingelopen.
Ze zag hoe geƫrgerd ik rond liep en heeft het maar opgegeven na een aantal pogingen: kijk een leuk boekje! och, en kijk hier is wat een leuk jasje en kijk hier eens wat een leuke spulletjes!


En ondanks dat wil ik toch zoveel mogelijk zo goedkoop mogelijk krijgen.
Dus bezoekjes naar de action en de big bazaar zijn aan het begin van de maand vaste prik.
En natuurlijk de uitverkoopbakken nakijken bij de Kruidvat en de scala aan kledingwinkels.


Zo ben ik altijd al geweest.
Zakgeld ging zo lang mogelijk in mijn spaarpot tenzij ik echt iets wilde hebben.
Alleen een volle spaarpot vond ik weer niet prettig waardoor het door pa meteen werd over gemaakt naar mijn spaarrekening.


In het gezin stond ik voornamelijk bekend als geldwolf.


En erg vind ik het niet!


Groetjes Keanetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten