donderdag 13 februari 2014

Gezond voedsel, poging tot sporten en meer.

Zoals velen is ook hier een poging tot afvallen gaande.
Er zijn al door de jaren een aantal verwoede pogingen gepasseerd maar niet echt effectief.
Voor zover ik weet ben ik altijd al een van de stevigere mensen onder ons.
Of zoals sommige het zeggen: Gij bent net unne boerin!
Dit slaat niet alleen op mijn bouw maar ook door de dierentuin die ik hier heb en mijn tuinier hobby.


Maar om niet daarop door te gaan:
Ziehier, ik ga weer een poging wagen.
De crosstrainer is pas afgestoft, de abb trainer is eindelijk geïnstalleerd in de kamer en de gewichtjes liggen er langs gedeponeerd.


Maar het gaat natuurlijk niet alleen maar om het sporten.
Ook de lekkere snack tussendoor moeten in de winkel blijven liggen!





Mijn poging om een aantal weken zonder suiker, chocolade, frisdrank en chips te doen is gelukkig gelukt. 
En ik moet eerlijk toegeven, ik mis er helemaal niets van.
En dat terwijl ik in mijn eentje makkelijk een zak chips kon verorberen puur uit verveling.
In plaats daarvan ga ik gewoon een extra blokje om met de hond of een andere tijdverdrijf vinden.


Nu moet ik zeggen dat het mij wel opvalt wat een verschil qua uithoudingsvermogen ik nu heb zonder al die troep.
De vorige keer toen ik een tijd niet had gecrosstraint en na de pauze weer is begon kwam ik niet verder dan 6 tot 8 km.
Nu na een pauze van 5 maanden in een keer 11.2 km gedaan zonder echt bek af te zijn.


Momenteel zit ik nog op badminton maar om er dit keer echt voor te gaan wil ik een abonnement bij een fitnesscentrum gaan nemen voor onbeperkt toegang.
Waarom onbeperkt? 1 of 2 keer is toch genoeg?
Mijn werkweken zien er soms zo bizar uit dat , net zoals nu, ik alleen een maandagochtend, dinsdagavond en woensdag ochtend hoef te werken in de gehele week. 
Dus meer dan tijd zat om naast het huishouden te sporten.


En het is niet dat ik sporten niet leuk vind.
Nee integendeel. Als ik eenmaal ergens aan begin kan ik behoorlijk fanatiek worden alleen het jammere van badminton is dat ik 1 keer in de week trainen niet echt ...wow vind.
Dus ben ik steeds minder gemotiveerd om naar de training te gaan.


Voor nu ga ik mijn avond eten verder bereiden en in bakjes verdelen voor meerdere dagen.
Wat is de inhoud hiervan (totaal):
- 1 krop sla
- halve gele paprika
- 1/3 komkommer
- zonnebloem pitten
-  2 gekookte kip.


De kip is gekookt in een boterhammenzakje met verse kruiden. Zo heb je geen smaakloze kip maar een smakelijk mager lekker stukje vlees voor erdoor.


Zoals het er nu naar uit ziet word dit mijn avondeten voor de komende 4 a 5 dagen.


Vanavond nog een keer crosstrainen. Vanochtend ook al een half uur gedaan en vanmiddag eten naar mijn wederhelft gebracht op zijn werk wat weer een wandeling van 4 km was.


Zo blijven we bezig en hopelijk gaat het dit keer beter.
TIPS ZIJN WELKOM!! hahaha


Groetjes keanetje

2 opmerkingen: