dinsdag 11 maart 2014

de zon schijnt, tijd om...

alles voor de moestuin gereed te maken.
De bedoeling was om dit jaar een kas te maken van 2 bij 3 meter maar helaas zitten we nog met een berg grind dat nogsteeds weg moet.

Maar om toch nog van alles te kunnen laten groeien heb ik de berg zand maar verdeeld over de tuin en heel provisorisch met rietmatten en konijnenhekjes een afrastering gemaakt voor wat "het groententuintje"" voor dit jaar is.

De kweekbakken staan momenteel boven voor het raam.
De groene blaadjes schieten nu zo langzamerhand een stukje boven de grond uit.

Alle potten en bakjes zijn uit de garage gehaald, klaar om wat planten in te laten groeien.
Zelfs de oude barbecue is omgebouwd tot een kweekkas bij gebrek aan beter.

Maar nu begint het ook steeds meer te kriebelen als ik een tuincentrum in loop.
Elk plantje wat ik leuk vind zou ik het liefst mee willen nemen.
Alleen is het bij een tuincentrum mij meestal iets te prijzig.

Oplossing: internet.
Tegenwoordig kun je zelfs planten online bestellen voor een lage prijs en dan nog degelijke kwaliteit binnen krijgen ook nog.

Planten die half afgeprijst zijn neem ik ook maar al te graag mee.
Laat mij maar aanklooien met het "tot leven brengen" van een zielig hangend plantje.
Anders worden ze toch in de container gemikt.
Gratis meenemen was natuurlijk leuker geweest ;) .

Voor nu is het vooral de kweekbakjes in de gaten houden en zorgen dat ze de juiste vochtigheid behouden.
En natuurlijk vandeweek grond halen om, als de tijd daar is, alles in de grond te zetten en in hanging baskets te planten.

Groetjes keanetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten