maandag 27 januari 2014

Stress kip

En niet zo'n beetje ook.
Vorige week heb ik voor mijn hond Kyra een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
Het vervoer was allemaal geregeld want zelf hebben we hier in huis nog geen rijbewijs/ auto.
Ik helemaal blij. Planning voor die dag helemaal in mijn hoofd omdat ik nog wat dingentjes voor mijn werk moet regelen.

Word ik vandaag gebeld.
Dat er een dier was opgenomen en met spoed geopereerd moest worden waardoor er wat afspraken verzet moesten worden.
In eerste instantie moest het een andere dag worden. Maar nee dat had ik liever niet. Ik had immers al zoveel moeite voor vervoer moeten doen.
Het werd nu tegen de middag.

Dus ik geef alles door aan de mensen die konden rijden....
Komt het hun niet uit, kan gebeuren.
Maar mijn schema lag nu op z'n gat.
En helaas kan ik daar niet tegen.
Hetzelfde geld als mijn vriend nu tegen mij zou zeggen: kom we gaan op visite bij die en die.
Het antwoord zal bijna altijd nee zijn tenzij ik een goede dag heb.
Ik kan niet tegen spontane dingen doen en als er iets veranderd word.
Nu zijn we nog bezig met de keuken verbouwen wat in mijn achterhoofd meespeelt.

De have dag had ik ook nog eens buikpijn van de stress. Fijn als je nog naar de ikea moet en boodschappen moet doen.


Ondertussen was het ver in de middag en probeerde ik van alles te regelen terwijl ik in de albert heijn liep.
Als een kip zonder kop liep ik rond met een mandje in mijn ene hand en mijn telefoon in de ander.
En zonder echt op te letten mikte ik van alles in mijn mandje.
Zo kwam ik thuis met onder andere mie en een zak doppinda's die niet echt nodig zijn. Ach ja kunnen we de vogeltjes gelukkig maken.

Nu is het in ieder geval allemaal geregeld en kan ik morgen toch nog kyra op de eerste afgesproken tijd alvast afzetten.

Met nog wat stress gevoel richting huis. En dat op automatische piloot want mijn hoofd speelde nog allerlei scenario's af van: wat als het niet was gelukt dan was het vrij vragen van werk voor niets geweest bla blabla.


Eenmaal thuis mijn boodschappen uitgepakt en lekker geknuffelt met Kyra en daarna was het weer allemaal goed.
En morgen als kyra word geholpen ga ik wat halen voor mijn reddende engeltjes die morgen voor mij taxi willen spelen.

groetjes van de streskip

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten