zondag 25 september 2016

Toch maar niet...

En daarmee doel ik op het vorige blogbericht waarin ik een hint gaf over Tiny house.
Hoe enthousiast we ook waren het bleek echter niet rendabel in combinatie met de verkoop van het huis en met de stand van zaken privé.

Aan de ene kant balen we er wel van maar stiekem valt er toch ook wel een last van onze schouders. Er was te veel onzekerheid in de regelgeving, bouw en nog veel meer.
Vele pioniers op dit gebied in Nederland zijn nu bezig om meer bekendheid te krijgen en met wethouders rond de tafel te zitten in verschillende gemeentes. .Wel blijf ik nog actief in een aantal tiny house groepen op facebook om de laatste nieuwtjes mee te krijgen en mee te denken voor het vinden van oplossingen in het doe-het-zelf gedeelte

Met het ontspullen blijven we gewoon doorgaan.
De chaos in mijn koppie word zo wel minder maar toch zijn er nu teveel dingen waar ik me druk om maak.
Wat weer resulteert in slaaptekort en mijzelf regelmatig brak voelen.

Normaal gesproken heb ik geen "eigen tijd" nodig maar nu ik zoveel aan mijn hoofd heb, veel moet
regelen, etc. heb ik er toch wel behoefte aan.

Dus wat doe ik voortaan: ik maak een lekker honingmaskertje, zet wat kaarsjes aan op de badkamer, zet spotify aan met of meezingbare liedjes of windgong /regen geluidjes.
Eventjes gewoon een half uurtje voor mezelf onder een warme douche.
Gewoon mezelf weer opladen voor de week die komen gaat.

Ik geef ook toe dat ik mezelf vaak als laatste op het lijstje zet.
Zie bijvoorbeeld mijn ochtend ritueel: eerst ga ik douchen en aankleden, dan ga ik de hond uitlaten, hond eten geven, als vriendlief wakker is regel ik eerst zijn ontbijt, dan de hond eten geven en dan pas eet ik zelf.

Of mensen vragen mij iets te doen of iets te regelen en ik zeg volmondig: ja, dat regel ik wel! Waardoor ik alleen maar meer op mijn bordje krijg en zelf niet aan de bel trek.

Momenteel ben ik bezig met het huis her en der een beetje bij te werken.
Nieuw lampje zus, likje verf zo.

Volgende week ga ik mezelf ook bezig houden met het ontwerpen van een kwartel ren die ik langs mijn kippenhok kan zetten.
Vroeger hebben we ook kwarteltjes gehad en ik blijf het grappige kleine frottertjes vinden.
Ik hoop dan ook dat mijn kippen (die nu eindelijk allemaal een naam hebben) ze wel accepteren en ze er niet achter aan gaan rennen.
Mussen en merels laten ze ook met rust maar we zullen wel zien.

Mijn volkstuintje ga ik binnenkort opzeggen en eigenlijk wil ik er een vinden dichterbij huis. Tot die tijd wil ik zelf een deel van mijn schutting omtoveren tot een verticale moestuin.
Dus weer een Doe Het Zelf project om mezelf bezig te houden.

Ja, het is weer heerlijk van de hak op de tak maar zo gaat het er momenteel in mijn bolletje ook aan toe haha.

Tot de volgende keer!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten