woensdag 7 mei 2014

Paar riemgaatjes verder

De riem kan wat strakker aangetrokken worden. Hoera!


Het sporten, mountainbiken, opletten op wat ik eet begint zijn vruchten af te werpen.


Ik moet zeggen dat ik het nu toch al langer volhoud vergeleken met de vorige pogingen.
Maar wat ik de vorige keer niet had en nu wel was het feit dat ik mezelf bezig kan houden.
Lekker wandelen met de hond, een eind fietsen, tuinieren, lekker klussen in en om het huis.


En het helpt toch ook wel een hoop dat als je even achter je op gaat zitten en wat rond surft , wat ik nog steeds teveel op Pinterest doe, dat je een ontiegelijk groot scala hebt aan gevarieerde gerechten, oefeningen, buitenactiviteiten en noem maar op.

Daarlangs heb ik nog een app op mijn telefoon genaamd 'Noom coach' waar je alles bij kunt houden. Helaas wel in het Engels maar je kunt wel alles zelf invullen.
De app categoriseert voedingsmiddelen in 3 groepen;
Groen: weinig kilocalorieën (KC0 maar wel een vol gevoel (groente, fruit, vezelrijke producten)
Oranje: gemiddelde hoeveelheid kilocalorieën maar echt vol, nee. (wit brood, fruitkoeken etc.)
Rood: een ontploffing aan kilocalorieën maar totaal geen vol gevoel. (chips, snickers, gedroogd fruit met suikers etc.)
Voor mij werkt dit wel goed. want een rood stukje op je balk kan heel wat uitmaken.


Verder ben ik de supermarkt boekjes aan het doorbladeren op zoek naar recepten die ik lekker vind en laag in KC zijn. Opent toch wel een wereldje als je ziet wat je allemaal kunt maken.


shake beker body&fit shop
Bij de website van body en fit shop heb ik ook een aantal dingen besteld zoals chiazaad, 0 KC sausjes om milkshakes van te maken of om op de eiwitpannenkoeken te mikken die behoorlijk goed smaken, natuurlijke pindakaas voor een goed prijsje, sport aanmaaklimonade en noem maar op.


Moet ook eerlijk zeggen dat ik merk dat ik wat meer energie begin te verkrijgen.
Ik had er eerst dagen bij dat ik op de bank neer plofte, tv aan zette, telefoon erbij en lamballen maar. Maar als ik daar nu alleen al aan denk word ik er niet goed van.
Allemaal verspilde tijd.


Gisteravond ben ik ook weer gaan zoeken naar mijn springtouw.
Maar aangezien ik nog steeds geen nieuwe (sport)kleren heb gekocht terwijl het allemaal te groot word zakte alles bij elke sprong steeds harder van mijn kont af. Niet echt handig dus.


Volgende maand dus lekker met vakantiegeld wat nieuwe kleren halen.
En ondanks dat ik een gruwelijke hekel heb aan riemen heb ik ze nu dus alsnog om.
Bij een riem moeten binnenkort gaatjes bij worden gemaakt en de ander is de prullenbak in beland.
Dus voor mijn werkkleren een nieuwe en kortere riem kunnen halen.


Momenteel is het een kwestie van dit vol blijven houden, waar ik echt totaal geen probleem mee heb.


Voor nu duik ik weer de keuken in om een salade te maken voor ik ga werken.


Groetjes,
Keanetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten