donderdag 9 juli 2015

Anderhalve maand later.

Een klein deel van de oogst.
Voor mijn doen is het alweer eventjes geleden dat ik een blog heb geplaatst.

Met dit mooie weer was ik dan ook regelmatig in de moestuin te vinden en thuis uitgezakt over de loungeset.

Het moestuintje begint nu letterlijk zijn vruchten af te werpen.
Zo heb ik al erwtjes, worteltjes, snijbiet, koolrabi, radijs, rammenas, courgette, sla, andijvie en snijbloemen mogen plukken.

Wel goed gewassen achteraf want al die beestjes in de tuin word je soms ook niet echt vrolijk van.
Zo was ik van de week wat peultjes aan het open maken om de erwten eruit te halen.
Kwam er ineens een rups achtig geval uit gekropen.
Dus een deel van de erwten konden zo de kliko in.
Erwten vernietiger!

En met het warme toch regenachtige weer schiet het onkruid ook goed uit de grond.
Mijn broccoli  en bloemkool heb ik al weg kunnen gooien want deze waren doorgeschoten.

Ja, het tuinieren vergt veel tijd en energie maar de voldoening die ik steeds krijg als ik weer allerlei lekkers op mijn bord heb maakt het allemaal goed.
Het motiveert me ook om gezonder te eten want ja, af en toe een paar pinda's of een paar scheppen ben & jerry's gaan er wel in.

Momenteel heb ik mijn gewichten van 5 kg maar weer eens uit de kast gehaald na een aantal jaar en ben ik hier weer mee aan de slag gegaan.
Vriendlief wil er ook mee aan de gang dus ben ik wat "doe het thuis" info aan het optrommelen met waar er op gelet moet worden.

Naast dit alles zijn we ook in de achtertuin bezig geweest met het leggen van grasmatten en het verzorgen ervan.
Het groeit als een tierelier en in 4 weken tijd hebben we het al 2 keer kunnen maaien.
Daarnaast hebben we ook een aantal coniferen vervangen.

Het volgende project wat nog staat te wachten is de overkapping.
Deze moet nog geschuurd en gelakt worden en de golfplaten zijn aan vervanging toe.

woef is blij met het gras :D
Nu vriendlief zijn rijbewijs heeft gehaald en flink rond kan crossen kunnen we dus meer klussen sneller aanpakken in plaats van wachten tot iemand tijd heeft,

Dat brengt me dus weer op een volgend ding want een auto in het huishouden betekend ook dat we meer op pad kunnen.
Zo zijn we met de hond al naar verschillende bossen en meertjes geweest rond onze woonplaats en hebben we beide voor het eerst een festival bezocht.

We zijn met z'n tweetjes naar best kept secret geweest op een zaterdag.
Het was niet echt onze muziek maar we hebben ons toch goed vermaakt.
Wat ik vooral prettig vond was dat het er zo netjes en opgeruimd was ( op een paar drijvers na in het toilet).
Geen bekers op de grond want hier zat statiegeld op dus iedereen hield zijn beker goed in de gaten.
Meer dan genoeg verpakkingen.
Grappige eettentjes in oude busjes, kweekkassen, tentjes en noem maar op. Veel hiervan was vers van de pers en bio dus sommige gerechten heb ik in de week erop nagemaakt.
 Schommels in de bomen vast geknoopt.
Niet allemaal hutje mutje op elkaar.
Sommige die ik hierover sprak vroegen of ik naar een hippiefeest was geweest met mijn bio , plastic soup verhaal.
Een van de vele leuke eet tentjes op BKS 2015
We zijn echter niet tot het einde van de dag gebleven omdat ik moest werken de dag erop en omdat we de trein moesten halen want ondanks dat we een auto hebben hielden we er rekening mee dat we aan het einde van zo'n dag wel eens behoorlijk moe konden zijn.
Maar een van de grotere reden was dat we onze lieve woef misten.

Ja, zo cheesey kunnen we zijn.

Morgen ga ik weer richting mijn tuintje en ga ik kijken of ik een personal training plan kan uit laten printen voor 2 dagen in de week.
ondanks dat mensen zeggen dat ik er steeds beter uit zie, geloof ik er zelf nog steeds geen reet van.
Het enige verschil wat ik merk is dat ik eindelijk fatsoenlijk door mijn knieƫn kan om goederen op te pakken en dergelijke en zonder gezucht en gesteun overeind kan komen.
Jup, ik ben 25 en merk nu pas hoe fijn het is om gewoon de trap op te lopen zonder te zuchten en te kuchen.
Ik heb nog hoop haha.

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten